N_A писал(а):И да. блок новой климы хочу отметить тебе, работает не на всех машинах - так что эт ты зря его привел в пример. Ну а коль крут - могу подкинуть тебе работенку - естественно оплачиваемую - запустишь кондей с новой климой на дизельном гольфе 2005 года?
Приборка к климе имеет отношение, правда начиная с версии В.
А чего климу то запускать?
Давно известно, что для этого надо сделать.
У меня работает на дизеле 2005 больше года.
Вот небольшое описание, что надо сделать, чтобы адаптировать белую приборку к машине:
To adapt engine control unit to the car you need:
- if the engine control unit is virgin, you should only put the new CS (6 or 7 bytes) and new PIN code. You can read them normally from the immobilizer, or from the old ECU if it is present. Especially for EDC17/MED17 you should read these data from immobilizer since EDC17/MED17 do not support reading the CS (only PIN is read for EDC17/MED17)
-If the engine control unit is used, you need the existing CS and PIN of this “second-hand” engine control unit, plus the new CS and new PIN code.
The adaptation of the ECU makes possible following:
- View power class of the ECU. Power class is fixed in ECU flash and only engine control units with same power class can be replaced.
If power class is not equal of both ECUs, it is possible to change power class in immobilizer.
- Change Component security (CS)
- Change PIN
- Change MAC (MAC is automatically synchronized after the adaptation is made)
- Synchronize Immo number and Identification number between Immobilizer and ECU